Szolgáltatásaink

helyzet függő tárgyalások

Eredményesség és rugalmasság a tárgyalásban

Két tipikus mondat az üzleti világból:

„Ennyi pénzért ez a termék/szolgáltatás túl drága.”

Itt még nem ért véget az értékesítés, a megrendelő nem látja a szolgáltatás egyedi hasznát… Megközelítésünk szerint ez a mondat még csak a meggyőzés fázisa, nem jutottunk el oda, hogy mind a ketten akarjuk a megegyezést az árban/tartalomban/feltételekben.

„Igen, tökéletes a termék/szolgáltatás, pont ilyet szeretnénk. Sajnos nem terveztünk ekkor büdzsével.”

Itt az ajánlat telitalálat, már „csak” a kondíciókban kell megállapodniuk a feleknek. Ez a mondat már valódi tárgyalási helyzet, itt már nem kérdés, hogy meg akarunk egyezni csak a feltételei nem tisztázottak még.

Volt már olyan megállapodás, amikor a gondosan felépített stratégia nem vált be?

Pedig előtte minden tisztának tűnt: a gondosan előkészített célkitűzések, a lehetséges engedmények és ellentétek, a „csomag”, sőt a napirend is a helyén volt.

És mégis … az erő valahogyan a másik féllel volt … egész nap, egyfolytában tárgyaltunk, mégsem lett eredmény … már nem is igazán tudtuk, mit mondjunk a saját álláspontunk védelmében …  esetleg zavaró incidensek történtek a tárgyalóasztalnál … netán nem volt összhang a csapatunkon belül a tárgyalás során … a másik fél részéről váratlanul háromszor annyian voltak ott, mint mi  … ráadásul erős időnyomásba kerültünk …

Tárgyalási gyors-szerviz

Volt már olyan, hogy jó lett volna megütköztetni valakivel a tárgyalási stratégiát az éles helyzet előtt?  Vagy utólag, külső szemlélőként rálátni a történtekre? Voltunk már olyan helyzetben, hogy mi magunk vagy munkatársaink elakadtak egy tárgyalásban?

Ezt a személyes fejlesztési lehetőséget olyan szakembereknek ajánljuk, akik nagyon sokat tárgyalnak, rutinszerű tárgyalási reflexekkel rendelkeznek – és most mégis úgy gondolják, hogy egy fogós helyzet előtt állnak, dilemmáik, többes forgatókönyvük van. Vagy egészen egyszerűen csak azt szeretnék, hogy külső szemmel, ugyanakkor az üzleti tárgyalások világában jártas tanácsadóval, szintén gyakorló tárgyalóféllel megosszák a tárgyalási elképzeléseiket, „lejátsszák” együtt előre a legizgalmasabb tárgyalási helyzeteket.

Ezt a lehetőséget olyan szakembereknek is ajánljuk, akik nem igazán jártasak a tárgyalások világában, ugyanakkor egy fontos tárgyalás előtt állnak és szeretnék eredményesen képviselni álláspontjukat az egyezség reményében. Velük azon dolgozunk, hogy fel tudják építeni és végig tudják vinni az adott tárgyalást: azonosítjuk a célkitűzéseket és a hozzájuk tartozó mozgásteret, az egyes célkitűzések sorrendiségét és azon is dolgozunk, hogy ezt a leghatékonyabban tudják elmondani a másik félnek.

Feszültség a tárgyalásban

Mindannyian keressük a sikeres tárgyalások titkát. Különböző stratégiákkal, taktikákkal és technikákkal készülünk. Lehet, hogy bennünk van? Ott nagyon mélyen, legbelül?

A tárgyalás nem csak a „haditechnika” felvonultatásából áll. Hús-vér emberek teljes személyiségükkel jelennek meg a tárgyalásokban.

  • Hogyan éljük meg a konkrét tárgyalási helyzeteket?
  • Milyen félelmeink vannak?
  • Ez hogyan hat vissza a tárgyalási teljesítményünkre?
  • Doppingol bennünket vagy éppen ellenkezőleg, teljesen lebénít?
  • Mitől félünk igazából? A helyzettől vagy a helyzetnek tulajdonított jelentőségtől?
  • Hogyan hat ránk a másik fél reakciója a tárgyalóasztalnál?
  • És utána, hogyan érezzük magunkat?

Kapcsolat-menedzsment

Az értékesítés a hétköznapi gondolkodásban egy külön szakma, pedig mindenki mindenhol valamit értékesít a nap minden pillanatában. Megvan hozzá a képességünk, csak gyakran nem tudunk róla.

Az értékesítés, ha nem értékesítői szerepkörben végezzük, akkor a hozzáállásunknál, szemléletünknél kezdődik.

  • Ha egy meetingen egy gondolatod, véleményed akarod eladni és azzal bázist teremteni magadnak a jelenlévők között.
  • Ha back office-os munkatársként el akarod érni, hogy megkapd az ígért információt, hogy tovább léphess a feladatoddal.
  • Ha szervizesként meg akarod győzni az ügyfeled, hogy érdemesebb egy új telefonban gondolkodnia, mint a régit „barkácsolni”.
  • Ha ügyfélszolgálatosként a nemleges választ kell eladnod úgy az ügyfélnek, hogy a lehető legkisebbre redukáld az ügyfélvesztés lehetőségét.

Ezekben a helyzetekben ugyanarra van szükség: meggyőző erőre, jó kommunikációs képességekre, stratégiára és a legfontosabb: a hozzáállásra és erkölcsi érzékre, hogy hatni akarj a helyzetre, másokra a közös célotok elérése érdekében!

Az értékesítés is erről szól.

Ügyfélélmény

Élményekre nemcsak az ügyfeleknek, vásárlóknak van szüksége, hanem az ügyfélkapcsolatban dolgozóknak is. Ennek egyszerű oka van: elégedettséget, élményt csak az tud okozni, aki maga is elégedett.

Az ügyfélélmény az az érték, piaci lehetőség,  ami manapság megkülönböztetheti egyik céget a másiktól, ami növeli a vállalat brand értékét.

A fejlesztés egyaránt biztosítja a résztvevők számára annak megértését és megtapasztalását, hogy az ügyfélélmény egy kiaknázható potenciál a működésükben, amely növeli a személyes sikerüket.

Hatásgyakorlás

A cégeknél számtalan jó ötlet és elképzelés születik, amit a társosztályok, a szervezeten belüli más egységek és az ügyfelek felé szoktak bemutatni. Igen, de hogyan legyünk hatásosak? Miért éppen a mi elképzelésünk mellett tegyék le a voksukat?

Hogyan hoz döntést a másik fél, személy vagy csoport, a mi elképzelésünket illetően? Hiszen őt mások is keresik … Vajon hogyan és mi alapján dönt? És én? Hogyan passzolunk egymáshoz?

Az elképzelésünket, az ajánlatunkat hogyan mutassuk be? Vágjunk a közepébe, a megoldás lépéseivel kezdjünk, majd térjünk rá, hogy ez miért jó a partnernek (és nekünk) és a végén, hogy milyen is a kiinduló helyzet, azaz ahol most vagyunk? HO-HO-HO! – éppen fordítva, azaz a HOnnan – HOvá – HOgyan struktúra szerint!

Ez eddig kereknek tűnik! De … milyen beszólásai lehetnek a másik félnek, amik porrá zúzzák a remek ötletünket? Lehet rá előre készülni? Igen! Sőt, kell is!

helyzet függő tárgyalások

Kapcsolat

Készüljön velünk! Ha többet szeretne tudni, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Adja meg elérhetőségét és kollégánk hamarosan visszahívja.

Hefta Tanácsadó Kft.

1580 Budapest, Pf. 92